Session Nine | Séance nº 9

nine-2133147_960_720.png

Sing, my tongue, the glorious battle: Resources and ideas for pronunciation, comprehension, and memorization of sung texts (Ian Loeppky, Tiffany Bostic-Brown, University of North Alabama, USA) – Lecture (Avalon)

Choral leadership on the edge (Danica Hoffart, Red Deer College, and Scott Leithead, Kokopelli Choirs, Canada) – Lecture (Garrison)

Stylistic interpretation and performance practice of Philippine choral music (Eliezer Yanson, Bob Jones University, USA) – Participatory Workshop (Signal)

Using Canadian folksongs as tools to teach musicianship skills and music literacy (Glenda Crawford, McMaster University, Canada) – Participatory Workshop (Salon B)

Warm-up workshop: Getting your amateur group to sound professional in seconds (Vaughn Roste, Indiana University-Purdue University Fort Wayne, USA) – Participatory Workshop (Salon D)

Your Anacrusis - your journal (Bruce Kotowich, Caron DaleyCatherine Robbins and Brett Scott University of Windsor, Canada) – Roundtable Discussion (Battery)

Conducting Master Class - Music by Living Composers (Nicholle Andrews, University of Redlands, USA) – Conducting Masterclass


Les séances thématiques seront présentées en anglais seulement. Les traductions présentées à la suite des titres ne sont données qu’à titre indicatif.

Sing, my tongue, the glorious battle: Resources and ideas for pronunciation, comprehension, and memorization of sung texts | Ressources et astuces pour la prononciation, la compréhension et la mémorisation des textes chantés (Ian Loeppky, University of North Alabama, États-Unis) - Séance thématique (Avalon)

Choral leadership on the edge | Le leadership dans le monde choral : à la croisée des Chemins (Danica Hoffart, Collège Red Deer, Scott Leithead, Kokopelli Choirs, Canada) - Séance thématique (Garrison)

Stylistic interpretation and performance practice of Philippine choral music | L’interprétation stylistique et les pratiques d’exécution de la musique chorale des Philippines (Eliezer Yanson, Bob Jones University, États-Unis) - Atelier participatif (Signal)

Using Canadian folksongs as tools to teach musicianship skills and music literacy | Utiliser les chansons populaires canadiennes pour enseigner la musique (Glenda Crawford, McMaster University, Canada) - Atelier participatif (Salon B)

Warm-up workshop: Getting your amateur group to sound professional in seconds | Atelier de réchauffement pour amener votre groupe amateur à « sonner » professionnel en quelques seconds (Vaughn Roste, Indiana University–Purdue University Fort Wayne, État-Unis). Atelier participatif (Salon D)

Your Anacrusis – your journal | Votre Anacrusis, votre revue (Bruce Kotowich, Caron Daley, Catherine Robbins et Brett Scott Université de Windsor, Canada) - Table ronde (Battery)

Classe de maître en direction chorale - Pièces de compositeurs actuels (Nicholle Andrews, University of Redlands, USA) – Classe de maître en direction chorale