Session Seven | Séance nº 7

seven.jpg

Improvise with your choir...and your audience! (John William Trotter, Wheaton College, USA) – Lecture (Avalon)

AUMI sings: Using adaptive technology to facilitate inclusive participation across all abilities in a choral setting (Ellen Waterman, Memorial University of Newfoundland, Jill Siddall, Ontario College of Art and Design University, Laurel Forshaw, University of Toronto, Canada) – Participatory Workshop (Garrison)

How body mapping can improve gesture and vocal production: An approach for conductors (Nicholle Andrews, University of Redlands, USA) – Participatory Workshop (Salon A-B)

Art for Social Change: Arts, Insight and Action (Judith Marcuse, International Centre of Art for Social Change, Canada) – Participatory Workshop (Signal)

Canadian, eh? (Catherine Glaser-Climie, Cantaré Children's Choir, Canada) – Repertoire Session (Salon C-D)

Teaching the transgender singing voice (Brett Walker, McGill University, Canada) – Roundtable Discussion (Battery)

Choral Canada's Student Chapter conducting master class (Jeff Joudrey, National Youth Choir, Canada) – Conducting Masterclass (St. Thomas’ Church)


Les séances thématiques seront présentées en anglais seulement. Les traductions présentées à la suite des titres ne sont données qu’à titre indicatif.)

Improvise with your choir ... and your audience! | Improvisez avec votre chœur… et votre public! (John William Trotter, Wheaton College, États-Unis) - Séance thématique (Garrison)

AUMI sings: Using adaptive technology to facilitate inclusive participation across all abilities in a choral setting | L’utilisation de technologies adaptatives pour faciliter la participation inclusive au-delà des handicaps dans les chœurs (Ellen Waterman, Université Memorial de Terre-Neuve-et-Labrador, Gillian Siddall, Ontario College of Art and Design University, Laurel Forshaw, Université de Toronto, Canada). Atelier participatif (Garrison)

How body mapping can improve gesture and vocal production: An approach for conductors | Comment la « cartographie corporelle » peut améliorer la gestuelle et la production vocale : Approche pour les chefs de chœurs (Nicholle Andrews, University of Redlands, États-Unis) - Atelier participatif (Salon A-B)

Art for Social Change: Arts, Insight and Action (Judith Marcuse, International Centre of Art for Social Change, Canada) – Atelier participatif (Signal)

Canadian, eh? | Nous sommes Canadiens (Catherine Glaser-Climie, Cantaré Children’s Choir, Canada) - Séance de lecture (Salon C-D)

Teaching the transgender singing voice | Enseigner aux transgenres comment trouver leur voix chantée (Brett Walker, Université McGill, Canada) - Table ronde (Battery)

Classe de maître en direction chorale du chapitre étudiant Canada Choral (Jeff Joudrey, Choeur national des jeunes, Canada) – Classe de maître en direction chorale (St. Thomas’ Church)