Session Three | Séance nº 3

three-2136428_960_720.png

Doctoral Student Presentations Session 2 (20 minutes each)
·      Global citizenship education and the choral classroom (Matthew Otto, University of Toronto, Canada) – Research Paper Presentation (Signal)
·      Unity through diversity: A South African choral kaleidoscope (Gerrit Scheepers, University of Washington, USA) – Reading Session (Signal)

Singing: A fundamental human resource promoting wellbeing and health (Stephen Clift, Sidney De Haan Research Centre for Arts and Health, UK) – Lecture (Garrison)

Your commission, should you choose to accept it: The ins and outs of commissioning choral music (Jaakko Mäntyjärvi, composer, Finland) – Lecture (Avalon)

Chantons ensemble! How to create a meaningful connection between communities that share a common language and cultural heritage (Allison El Koubi, Myrtle Place Elementary School, USA) – Participatory Workshop (Salon D)

Choirs count! How to use the National Choral Census data (Diana Clark, Heather Fraser, Meghan Hila, Choral Canada, Canada) – Participatory Workshop (Battery)

Creating inclusive spaces in choral organizations (Sarah Morrison, Oakville Choir for Children and Youth, Canada) – Panel (Salon B)

This thirsty land: Addressing contemporary issues through choral composition and performance (Marta McCarthy, University of Guelph, Canada (St. Thomas’ Church)


Les séances thématiques sera présenté en anglais seulement. Les traductions présentées à la suite des titres ne sont données qu’à titre indicatif.)

Doctoral Student Presentations Session 2 (20 minutes each)

·      Global citizenship education and the choral classroom | La formation de citoyens du monde et la classe chorale (Matthew Otto, Toronto Children’s Chorus, Canada) - Présentation de travaux de recherche et discussion de specialists (Signal)

·      Unity through diversity: A South African choral kaleidoscope |Favoriser l’unité grâce par la diversité : un caléidoscope choral sud-africain (Gerrit Scheepers, University of Washington, États-Unis) - Séance de lecture (Signal)

Singing: A fundamental human resource promoting wellbeing and health | Chant: Une ressource humaine fondamentale pour le bien-être et la santé (Stephen Clift, Sidney De Haan Research Centre for Arts and Health, UK) – Séance thématique (Garrison)

Your commission, should you choose to accept it: The ins and outs of commissioning choral music | Doit-on accepter les commandes? Les tenants et aboutissants des commandes de musique chorale (Jaakko Mäntyjärvi, compositeur, Finlande) - Séance thématique (Avalon)

Chantons ensemble! How to create a meaningful connection between communities that share a common language and cultural heritage | Comment établir des liens porteurs de sens entre des communautés qui partagent une langue et un patrimoine (Allison El Koubi, Myrtle Place Elementary School, États-Unis) - - Atelier participatif (Salon D)

Choirs count! How to use the National Choral Census data | Utiliser les données du Recensement national du monde choral pour faire valoir l’importance des chœurs (Diana Clark, Heather Fraser, Meghan Hila, Canada Choral, Canada) - Atelier participatif (Battery)

Creating inclusive spaces in choral organizations | La création d’espaces inclusifs dans les organisations chorales (Sarah Morrison, Oakville Choir for Children and Youth, Canada) - Discussion de specialists (Salon B)

This thirsty land: Addressing contemporary issues through choral composition and performance | This thirsty land : Aborder des enjeux d’aujourd’hui grâce à la composition et à l’interprétation de musique chorale (Marta McCarthy, Université de Guelph, Canada) - Lecture-récital (St. Thomas’ Church)