Session Two | Séance nº 2

Number 2 PNG images free download_PNG14925.png

 

Doctoral Student Presentations Session 1 (20 minutes each)
·      How do singers relate? (Irene Apanovitch-Leites, University of Southern California, USA) – Research Paper Presentation (Signal)
·      Decolonizing choral music in Canada: A response to the Truth and Reconciliation of Canada’s Calls to Action (Laurel Forshaw, University of Toronto, Canada) – Research Paper Presentation (Signal)
·      Mandarin choral diction for conductors (Elaine Choi, University of Toronto, Canada) – Participatory Workshop (Signal)

From re-creation to creation: Taking your choir "outside of the box" through interdisciplinary performance art (Adam Adler, Nipissing University, Canada) – Research Paper Presentation (Battery)

Singing: A fundamental human resource promoting wellbeing and health (Stephen Clift, Sidney De Haan Research Centre for Arts and Health, UK) – Lecture (Garrison)

Does humour belong in music? (Jeff Enns, Canadian Chamber Choir, Canada) – Lecture (Avalon)

Creating heart-space in choir (Alice Hietala, Spectrum Choir, Canada) – Participatory Workshop (Salon D)

Choral sound from the inside out: The conductor's art of listening (Elise Bradley, Karen Grylls, Toronto Children’s Chorus, Canada) – Participatory Workshop (Salon B)

Nordic Light: A Composer's Diary documentary film (Ēriks Ešenvalds, composer, Latvia) – Film Screening (Garrison)


Les séances thématiques seront présentée en anglais seulement. Les traductions présentées à la suite des titres ne sont données qu’à titre indicatif.)

Doctoral Student Presentations Session 1 (20 minutes each)
·      How do singers relate? | L’empathie chez les chanteurs (Irene Apanovitch-Leites, University of Southern California, États-Unis) - Présentation de travaux de recherché (Signal)
·      Decolonizing choral music in Canada: A response to the Truth and Reconciliation of Canada’s Calls to Action | La décolonisation de la musique chorale au Canada : Réponse au rapport Appels à l’action de la Commission de vérité et réconciliation du Canada (Laurel Forshaw, Université de Toronto, Canada) - Présentation de travaux de recherché (Signal)
·      Mandarin choral diction for conductors | Conseils aux chefs de chœurs pour l’enseignement de la diction du mandarin (Elaine Choi, Université de Toronto, Canada) - Atelier participatif (Signal)

From re-creation to creation: Taking your choir “outside of the box” through interdisciplinary performance art | De la « re-création » à la « création » : conduisez votre chœur hors des sentiers battus grâce à la performance artistique interdisciplinaire (Adam Adler, Nipissing University, Canada) - Présentation de travaux de recherché (Battery)

Singing: A fundamental human resource promoting wellbeing and health | Chant: Une ressource humaine fondamentale pour le bien-être et la santé (Stephen Clift, Sidney De Haan Research Centre for Arts and Health, UK) – Séance thématique (Garrison)

Does humour belong in music? | L’humour a-t- il sa place en musique? (Jeff Enns, Chœur de chambre du Canada, Canada) - Séance thématique (Avalon)

Creating heart-space in choir | Place au cœur dans les chœurs (Alice Hietala, Spectrum Chœur, Canada) - Atelier participatif (Salon D)

Choral sound from the inside out: The conductor’s art of listening | Expression du son choral : l’art de l’écoute chez les chefs de chœurs (Elise Bradley, Karen Grylls, Toronto Children’s Chorus, Canada) - Atelier participatif (Salon B)

Nordic Light: A Composer's Diary documentary film | translation (Ēriks Ešenvalds, compositeur, Latvia) – Film Screening (Garrison)